starostwo powiatowe w sochaczewie

filtr graficzny dla strony powiat sochaczew

Aktualności Powiatowy Rzecznik Konsumentów Lista Organizacji Pozarządowych Wydarzenia, Imprezy Ważne Telefony Szkoły Szkoły Podstawowe i Gimnazja Szkoły Ponadpodstawowe Niepubliczne Szkoły i Placówki Oświatowe Mazowieckie Targi Rolne i Przedsiębiorczości Konkursy RODZINY ZASTĘPCZE Projekty Numery kont bankowych Petycje Budżet Obywatelski 2018 - realizacja 2019 r. 2019 - realizacja 2020 r. 2020 - realizacja 2021r. RODO RAJD ROWEROWY Transmisje internetowe z sesji Rad Powiatu Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej MONITORING Wersja kontrastowa

Tydzień Konstytucyjny w Ogrodniku

08-11-2019 13:07

A A A

Uczniowie Zespołu Szkół RCKU w Sochaczewie wzięli udział w akcji edukacyjnej VII edycji Tygodnia Konstytucyjnego organizowanego przez Stowarzyszenie im. prof. Zbigniewa Hołdy.

Celem projektu jest zwrócenie uwagi uczniów na praktyczny wymiar obowiązywania Konstytucji i działalności Trybunału Konstytucyjnego. Przedstawienia  w przystępny i interesujący sposób faktu, że problematyka konstytucyjna ma bezpośredni wpływ na codzienne życie każdego z nas. W ramach Tygodnia Konstytucyjnego promowane jest świadome obywatelstwo i zwiększenie zainteresowania młodzieży sprawami publicznymi.

Społeczność ZS RCKU gościła w murach szkoły adw. Agatę Plichtę-Trzonkowską, która poprowadziła warsztaty o tematyce –„Konstytucja w życiu codziennym”. Na podstawie podanych przykładów w ciekawy sposób poznawaliśmy prawa wynikające z ustawy zasadniczej.

W listopadzie szkołę odwiedziła sędzia Sądu Okręgowego w Łodzi Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek. Zajęcia w pierwszej części dotyczyły trójpodziału władzy w Polsce, uczniowie poznali schemat konstytucyjny. Pracując w grupach młodzież wcieliła się w rolę sędziów Trybunału Konstytucyjnego. Na drugiej godzinie młodzież poznała zakres wolność słowa, poruszono kwestię godności człowieka, analizowano piramidę nienawiści Gordona Allporta. Uczniowie poszukiwali sposobów zwalczania hejtu, poprzez zgłaszanie nadużycia do administratora portalu, poszukiwania przez ofiary grupy wsparcia. Młodzież zastanawiała się co zrobić gdyby sama stała się ofiarą mowy nienawiści. W jaki prawny sposób walczyć z taką sytuacją. Pracując w grupach młodzież formułowała z pozycji świadka odpowiedzi dowcipne, polemiczne, rzeczowe na podane przykłady hejtu.

ZOBACZ GALERIE