POWIATOWY BUDŻET OBYWATELSKI na rok 2026

Już od 10 czerwca do 1 lipca br. mieszkańcy powiatu sochaczewskiego będą mogli składać propozycje projektów do Powiatowego Budżetu Obywatelskiego. Do zagospodarowania jest kwota 1 miliona złotych.

Rada Powiatu w Sochaczewie na sesji w dniu 27 marca br. podjęła uchwałę (załącznik nr 1) w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych w zakresie budżetu obywatelskiego powiatu sochaczewskiego na rok 2026. Pula środków przeznaczonych na ten cel wynosi 1 mln zł, z czego 800 tys. zł przeznaczono na tzw. projekty twarde (np. budowa, przebudowa, rozbudowa, modernizacja lub remont), a 200 tys. zł na projekty miękkie (np. koncerty, zawody sportowe, warsztaty, festyny, turnieje, konkursy, szkolenia).

Konsultacje społeczne dotyczące PBO obejmują cały obszar powiatu sochaczewskiego. Środki w ramach budżetu obywatelskiego są przeznaczone na realizację zadań własnych powiatu, które służą mieszkańcom całego powiatu. Oznacza to, że finansowane z niego zadania powinny odpowiadać na potrzeby więcej niż jednej gminy.

Propozycje projektów do budżetu obywatelskiego może zgłaszać każdy mieszkaniec powiatu sochaczewskiego, a także organizacje pozarządowe działające na jego terenie.

Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem „Formularza zgłoszenia projektu” (załącznik nr 2) wraz z „Listą poparcia dla zgłoszonego projektu” (załącznik nr 3), które będą dostępne do pobrania na platformie do konsultacji budżetu obywatelskiego pod adresem:

https://powiatsochaczewski.budzetobywatelski.pl, a także na stronie www.powiatsochaczew.pl w zakładce „Budżet Obywatelski”, w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Sochaczewie (parter) oraz w urzędach gmin na terenie powiatu.

Do „Formularza zgłoszenia projektu” wnioskujący musi dołączyć „Listę poparcia dla projektu” podpisaną, przez co najmniej 15 mieszkańców powiatu sochaczewskiego (projektodawca nie jest wliczany do tej liczby).

Należy pamiętać, że formularz zgłoszeniowy zostanie uznany za ważny tylko w przypadku, gdy wszystkie jego pola zostaną prawidłowo wypełnione.

Formularz projektu wraz z listą poparcia można złożyć:

  • poprzez platformę do konsultacji budżetu obywatelskiego,
  • osobiście w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Sochaczewie.

Zachęcamy do elektronicznego składania projektów za pośrednictwem strony https://powiatsochaczewski.budzetobywatelski.pl/.

Każdy mieszkaniec lub organizacja pozarządowa uprawniona do udziału w konsultacjach może zgłosić dowolną liczbę projektów do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.

Po zakończeniu naboru wszystkie propozycje, które spełnią wymogi formalne, zostaną poddane weryfikacji. Na tej podstawie zostanie przygotowana ostateczna lista projektów, które wezmą udział w głosowaniu. Głosowanie odbędzie się w dniach od 2 września do 2 października 2025 roku.

Zachęcamy wszystkich mieszkańców do aktywnego uczestnictwa w kolejnych etapach Powiatowego Budżetu Obywatelskiego!

HARMONOGRAM KONSULTACJI SPOŁECZNYCH

  • 10.06.2025 – 1.07.2025 roku - Składanie przez mieszkańców propozycji projektów.
  • 02.07.2025 – 04.08.2025 roku - Weryfikacja propozycji mieszkańców i ustalenie przez Zespół Opiniujący ostatecznej listy projektów do głosowania.
  • 6 sierpnia 2025 roku – Podanie do publicznej wiadomości informacji o wynikach weryfikacji projektów.
  • do 25.08.2025 roku - Ogłoszenie listy punktów gdzie można oddać głos oraz adres strony internetowej.
  • 02.09.2025 - 02.10.2025 roku - Głosowanie nad propozycjami projektów.
  • do 31 października 2025 roku- Ogłoszenie wyników konsultacji.

Starostwo Powiatowe w Sochaczewie

 

Załączniki

Zobacz również

Zobacz wszystkie