Potwierdź wizytę w szpitalu poprzez SMS

Szpital Powiatowy w Sochaczewie wprowadził bardzo istotną innowację dla swoich pacjentów, korzystających z jego poradni specjalistycznych. W ochronie zdrowia skuteczna komunikacja z badanymi nie tylko ułatwia współdziałanie, ale też usprawnia pracę personelu medycznego. Każdy pacjent przed wizytą dostanie SMS z przypomnieniem i prośbą o potwierdzenie swojej wizyty.
Pamiętać jednak należy, iż wiadomości mają charakter dwustronny, umożliwiający pacjentom bezpośrednią odpowiedź, jednakże nie jest to dialog! A to oznacza, że na otrzymaną przed wyznaczoną wizytą wiadomość należy odpowiedzieć „tak” (potwierdzenie wizyty) lub „nie” (rezygnacja). W tym drugim przypadku lub gdy pacjent w ogóle nie zareaguje na otrzymanego SMS, system automatycznie wykreśli go z listy pacjentów oczekujących na wizytę w poradni specjalistycznej. Mówi o tym Wiesława Załuska, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w sochaczewskim szpitalu: - Odpowiada się na SMS-a, wpisując krótko „tak”, tylko jedno słowo – „tak”, nic więcej. Natomiast niestety, jeżeli ktoś dobę przed wyznaczoną wizytą nie odpowie „tak” czyli milczy, albo odpowie „nie”, to system automatycznie uzna, że pacjent nie jest zainteresowany wizytą i termin się zwolni. Przypomnę, że jeżeli chodzi o naszą poradnię medycyny rodzinnej „Za Bzurą”, przyjmujemy każdego pacjenta bez problemu, tam pacjent nawet nie musi potwierdzać SMS-owo wizyty, jesteśmy otwarci.
Szpital Powiatowy w Sochaczewie coraz mocniej korzysta z różnego rodzaju innowacji cyfrowych, a to przecież jedna z recept na usprawnienie systemu opieki zdrowotnej, ale także na wzrost jakości udzielanych świadczeń, co w efekcie przełoży się na lepszą współpracę na linii szpital - pacjent.